۰

کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی خودرو در محل

خودرو، یکی از گران قیمت ترین کالاها در ایران است و به همین دلیل است که کارشناسی خودرو باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود. کارشناسی خودرو کاری تخصصی و بسیار مهم است و نمی توان به هر فردی برای این کار اعتماد کرد؛ زیرا پای میلیونها یا میلیاردها تومان پول در میان است! به دلیل گرم شدن بازار خودرو، کارشناسی خودرو نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با کارشناسی فنی خودرو، معاملات خرید و فروش خودرو با اطمینان خاطر و قیمت مناسب صورت می گیرد. در کارشناسی خودرو، خودروی موردنظر از نظر سیستم برقی، وضعیت سرمایش و گرمایش، بدنه، سیستم مکانیکی، موتور خودرو، وضعیت روشنایی و موارد دیگر بررسی می شود.

 

چرا باید از کارشناسی خودرو کمک بگیریم؟

برای بیان اهمیت کارشناسی خودرو، یک داستان واقعی را برایتان تعریف می کنیم. یکی از دوستانم، ماشین خارجی اش را از اعضای فامیلش خریده بود و در زمان معامله فروش خودرو مطمئن بود که این ماشین بی رنگ و بدون خوردگی است و پول زیادی برای خرید ماشین دست دوم خارجی پرداخته بود و از خرید ماشینش هم بسیار خوشحال و راضی به نظر می رسید! در زمان فروش همان ماشین، مشتری از کارشناس خودرو برای قیمت گذاری خودرو کمک گرفته بود و آنها متوجه شدند که ماشین خارجی دوستم جزو ماشینهای چپی بوده است که رنگ خوردگی هم دارد! در نتیجه دوستم مجبور شد ماشینش را به قیمت بسیار پایین تر از قیمت خرید بفروشد و حسابی از این موضوع ناراحت و عصبانی بود! این تجربه واقعی بسیاری از افراد است که از کارشناس خودرو برای بررسی ماشین کمک نگرفته اند و بعدها از این کار پشیمان شده اند!

از آنجایی که امروزه هر کاری باید توسط فرد متخصص و حرفه ای انجام شود، برای تشخیص سلامتی بخش های مختلف خودرو باید از کارشناسان متخصص کمک گرفت و کارهایی مانند کارشناسی فنی و کارشناسی رنگ و بدنه خودرو را به افرادی متخصص در این حوزه سپرد.

اگر شما قصد خرید خودرو دست دوم دارید و می خواهید بدانید که ارزش واقعی ماشین کارکرده موردنظر شما چقدر است، از کارشناسان برای قیمت گذاری خودرو کمک بگیرید و با خیال راحت برای خرید و فروش خودرو تصمیم گیری کنید.

همانطور که گفته شد در کارشناسی خودرو، تمام بخش های خودرو از هر نظر ارزیابی می شود تا وضعیت خودرو در حال حرکت، صدای موتور، راحتی بخش اتاق ماشین، سیستم مکانیکی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و بدنه خودرو به دقت بررسی شود.

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو

یکی از عواملی که به تجربه و مهارت بالا نیاز دارد، کارشناسی رنگ و بدنه خودرو است. در کارشناسی رنگ خودرو، از روشهای مختلف برای تشخیص رنگ اورجینال یا رنگ زدگی بدنه خودرو استفاده می شود. از آنجایی که در فروش خودرو، وضعیت سلامتی یا رنگ خوردگی بدنه ماشین اهمیت زیادی دارد، باید از افراد حرفه ای برای تشخیص رنگ ماشین کمک گرفت تا قسمتهای مختلف خودرو مثل درها، سپرها، صندوق عقب و... را به دقت بررسی کنند و به تفاوت رنگ طبیعی و رنگ مصنوعی پی ببرند.

 

اگر از افراد حرفه ای برای کارشناسی خودرو کمک بگیرید، خودرو را در زیر نور آفتاب و نور طبیعی مشاهده می کنند، سپس از ماشین فاصله می گیرند و به آن نگاه می کنند، شاید هم لازم باشد که از خودرو عکس بگیرند و تصویر خودرو را به دقت مشاهده کنند. در بیشتر مواقع هم روی ماشین دست می کشند تا ناهمواری های روی بدنه ماشین را لمس کنند و به کیفیت و بافت رنگ خودرو پی ببرند. گاهی وقتها نیز برای تشخیص رنگ خودرو از ابزارهای لازم استفاده می کنند که فقط توسط کارشناسان رنگ شدگی خودرو قابل استفاده است.

 

کارشناسی فنی خودرو

یکی دیگر از مراحل مهم در کارشناسی خودرو، بررسی موتور ماشین و سیستم فنی آن است. برای کارشناسی فنی خودرو، موتور ماشین در دو حالت سرد و گرم بررسی می شود تا مواردی مانند دمای موتور، روغن ریزی موتور، روغن هیدرولیک، روغن گیربکس، روغن موتور، واشر سر سیلندر و سوپاپ، سیستم خنک کننده موتور، سیستم برق خودرو، باتری و دینام کاملاً ارزیابی شوند. همچنین تست دیاگ توسط کارشناسان خودرو انجام می شود تا به کارکرد واقعی خودرو پی ببرند. پس از تست دیاگ، تمام تجهیزات خودرو بررسی می شود. در این مرحله از دستگاه دیاگ استفاده می شود تا سیستم ترمز ماشین، عملکرد کمربند ایمنی، ایربگ خودرو و امکانات داخلی ماشین مانند صندلی، سیستم روشنایی و شیشه بالابرها ارزیابی می شوند.

کارشناسی قیمت خودرو و قیمت گذاری خودرو

خرید ماشین دست دوم بدون کمک گرفتن از کارشناسان خودرو کار پرریسکی است؛ زیرا افراد معمولی نمی توانند به راحتی رنگ خوردگی ماشین و مشکلات موتور خود را تشخیص بدهند و ممکن است که خودرو را به قیمت بالاتر از ارزش واقعی اش بخرند و برای فروش خودرو با قیمت مناسب به مشکل بخورند. در حالی که با کمک کارشناسان می توان قیمت گذاری خودرو را به بهترین شکل ممکن انجام داد. در کارشناسی خودرو، بسیاری از ایرادات ماشین مانند موتور خودرو، جلوبندی خودرو، سروصدای اتاق ماشین و... تشخیص داده شده و با توجه به این موارد، ارزش گذاری واقعی خودرو انجام می شود. بسیاری از کارشناسان خودرو به صورت سیار کار می کنند و شما می توانید از خدمات کارشناسی خودرو در محل برای قیمت گذاری خودرو استفاده کنید.

معرفی یک سایت عالی برای کارشناسی خودرو و قیمت گذاری خودرو

اگر به دنبال افرادی با تجربه و حرفه ای برای کارشناسی خودروی خود هستید، می توانید به متخصصان سایت ماشین بانک اعتماد کرده و کارشناسی فنی خودرو، کارشناسی رنگ و بدنه خودرو و قیمت گذاری خودرو را به ماشین بانک بسپارید.

شاید فکر کنید که خودتان می توانید از پس قیمت گذاری خودرو بربیایید و نیازی به پرداخت هزینه برای کارشناسی خودرو نیست؛ اما باید بدانید که این کار قطعا به نفع شماست و در فروش خودرو لازم است ابتدا کارشناسی خودرو انجام شود تا قیمت خودرو به درستی تعیین شود؛ پس کارشناسی خودرو را به تیم باتجربه ماشین بانک بسپارید تا کارشناسی خودرو در محل را دقیق انجام دهند.

شما می توانید از کارشناسان ماشین بانک برای بررسی کامل بدنه خودرو، سقف خودرو، ستون شاسی جلو و عقب ماشین، کارشناسی رنگ و بدنه خودرو و بررسی موتور خودرو کمک بگیرید.

فرقی ندارد که ماشین ایرانی دارید یا ماشین خارجی، شما می توانید از ماشین بانک برای کارشناسی دقیق خودرو کمک بگیرید تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و خودروی موردنظر شما را به درستی قیمت گذاری کنند.

 

اگر قصد بررسی ماشین و کارشناسی دقیق خودرو را دارید و می خواهید خیال خود را از این بابت راحت کنید، همین حالا به سایت ماشین بانک مراجعه کنید و از کارشناسان حرفه ای و متخصص ماشین بانک برای کارشناسی رنگ و بدنه خودرو و کارشناسی فنی خودرو کمک بگیرید.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید