۰

پدال شیفتر پشت فرمان خودرو، دنده اتومات دستی پشت فرمان

هر چه عمل تعویض دنده سریعتر انجام شود افت دور موتور و هدر رفتن نیروی موتور کمتر می گردد که نتیجه آن شتابگیری بهتر در هنگام تعویض دنده مستقیم و ترمز گیری ایمن تر در هنگام تعویض دنده معکوس می باشد. با نصب کوئیک شیفتر کوتاه کردن فاصله تعویض دنده و گرفتن حرکات و لقی های اضافی دسته دنده , سرعت تعویض دنده بسیار سریعتر و دقیق تر می شود و لذا احتمال تعویض نا صحیح دنده ها در رانندگی های سریع به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

شیفتر دنده پشت فرمان

 

عمل تعویض دنده ناقص درهنگام رانندگی که معمولا با ایجاد صدای نا هنجار در گیربکس(در اصطلاح آب هویج گرفتن) که ناشی از ساییده شدن و به مرور زمان خرد شدن دنده برنجی هاست از علل اصلی خرابی گیربکس های دستی می باشد , این کیت بدون نیاز به باز شدن گیربکس قابل نصب می باشد و در واقع نه تنها کیفیت و لذت رانندگی را چندین برابر می کنند بلکه به نوعی یک محافظ دائمی برای گیربکس خودرو به حساب می آید.

شیفتر پدال اتومات

 

مشاوره خرید و نصب:   09903997606              02632711817

پدل شیفتر به صورت دو دکمه پشت فرمان  تعبیه میشود:

  • یکی برای اضافه کردن دنده
  • دیگری برای کم کردن دنده به کار می رود.

برای خلاص کردن دنده ها باید دو پدال رو همزمان با هم بگیریم تا خلاص شود.

پدال اتومات پشت فرمان

 

مشاوره خرید و نصب:   09903997606              02632711817

مزایای دنده پشت فرمان (قیمت شیفتر دنده):

  • سرعت و دقت در تعویض دنده
  • توانایی تغییر دنده در هر دور موتور
  • تعویض دنده بدون رها کردن فرمان
  • خستگی کمتر و تمرکز بیشتر راننده
  • کاهش مصرف سوخت
  • خلوت شدن کنسول میانی با به کار گیری پدل شیفتر
  • ارگونومی مناسب برای راننده
  • کوتاه کردن مسیر دنده
  • امکان شتاب گیری بهتر و بالا رفتن سرعت عمل راننده
  • گرفته شدن بیش از نیمی از خلاصی دسته دنده و بالا رفتن عمر گیر بکس

 

آموزش نصب شیفتر جعبه فرمان

مشاوره خرید و نصب:   09903997606              02632711817

معایب دنده پشت فرمان (قیمت شیفتر دنده):

  • افزایش استهلاک: این سیستم در اکثر خودروها علاوه بر تیپ ترونیک در حالت اتوماتیک نیز قابل استفاده است. اگر در حالت اتوماتیک شیفتر پشت فرمان استفاده شود در عملکرد عادی گیربکس اختلال ایجاد می شود. همین موضوع باعث افزایش استهلاک می شود.
  • بالا رفتن دمای گیربکس و حساسیت نسبت به تعویض دنده: زمانی که از شیفتر پشت فرمان در حالت اتوماتیک یا درایو استفاده می شود.با استفاده از دنده شیفتر، دمای متوسط گیربکس بالا می رود و این موضوع باعث حساسیت گیربکس نسبت به تغییر دنده به موقع و از پیش تعیین شده کمپانی می شود . برای حل این مشکل باید نسبت به تعویض روغن گیربکس دقت کرد و حساسیت بخرج داد.

مراحل نصب شیفتر نقشه سیمکشی

 

مشاوره خرید و نصب:   09903997606              02632711817

تاریخچه دنده پشت فرمان :

در گذشته رانندگان باید برای تعویض دنده از کلاچ و اهرم کنسول میانی در کنار فرمان استفاده می کردند. امروز شاهد خودروهایی هستیم که با گیربکس های خودکار و نیمه خودکار به راحتی امکان تعویض دنده هاهست. آن هم  را در کسری از ثانیه به واسطه دکمه پشت فرمان میسر کرده اند. منتها چیزی نه شبیه خودروهای امریکایی دهه ی ۷۰ تا ۹۰ .

بین خودروسازان حضور اهرم هایی است که تنها سبک و سنگین کردن دنده را به راننده می دهد. این ابداع در شهر لمانز فرانسه که خود یکی از مخترعین ساخت خودرو های نیرو گرفته از اسب بخار بود. روش جدیدی برای تعویض دنده پیشنهاد داد. که ساختار اولیه خودرویی که در این زمینه طراحی و ابداع کرد در موزه نگهداری می شود. اما در سال ۱۹۸۹ یکی از رویدادهای مهم تاریخ مسابقات فرمولا رخ داد. و جان بارنارد طرحی اعلام کرد که تعویض دنده بوسیله نیروی هیدروالکترونیک باشد.

در سال ۱۹۹۷ فراری در مدل۳۳۵ از گیربکسی تحت عنوان F1 استفاده کرد. که اولین محصول در تکنیک استفاده از پدل شیفتر یا دنده پشت فرمان بود. و بعد از آن در بی ام دبلیو و آلفارومئو از سیستم های مشابه آن اختراع و استفاده کردند. منتها همیشه اولین ها بهترین ها نیستند. در اولین محصولات به فناوری و ارگونومی و راحتی پدالها توجه نشد.

دنده اتومات پشت فرمان

 

مشاوره خرید و نصب:   09903997606              02632711817

همگانی شدن پدل شیفتر:

اولین نسل توسط دنده پشت فرمان توسط شرکت فراری ارائه و به کمک بی ام دبلیو همگانی شد.

در این نسل مشکلی به خاطر شکل پروانه ای و کوچک پدلها و دکمه ها بود که دست رانندگان را خسته می کرد.

این امر باعث می شد کمتر از آنها استفاده شود.

نسل بعدی مرسدس با کلاس اس به این پدلها کمی فرم و حالت بخشید.

در این حالت بیشتر به راننده و حالت ارگونومی فکر شده است.

اما این حالت نیز راننده را آزار می داد و آن هم بدلیل فاصله کم اهرم ها نسبت به فرمان بود.

در این مرحله هنوز برای بهتر کردن محصول و حتی طراحی مجدد با توجه به تجربیات به دست آمده کاملا جای کار وجود داشت .

در سال ۲۰۱۷ شیفتر پشت فرمان در لیست تجهیزات خودروهای لوکس و اسپرت قرار دارد.

اگرچه تا به امروز هم از آن استفاده زیادی نمی شود اما خودروسازان به فکر همه گیر شدن آن افتادند.

ضمن آن قصد دارند فاصله بین پدلها و فرمان از استاندارد مشخصی پیروی کند.

نمایندگی شیفتر کرج و تهران

 

مشاوره خرید و نصب:   09903997606              02632711817

انواع گیربکس

گیربکس های اتوماتیک دو نوعند:

  • گیربکس با کلاچ دوگانه:عملکرد گیربکس کلاچ دو گانه یا DCT شبیه به گیربکس دستی است که زمان توقف کلاچ خلاص میشود.  هرگاه اتومبیل قصد حرکت مجدد داشت دنده با سرعت و دقت عوض می شود.
  • گیربکس ضریب متغیر پیوسته: گیربکس ضریب متغیر پیوسته یا CVT آسان و راحت و کار آمد است. طوری که دنده همیشه در دو موتور خاص تعویض می شود.  این مساله ممکن است راننده را دلزده کند و خسته کننده باشد. برای همین شرکت های خودرو ساز به صورت دستی این قابلیت را نیز تنظیم کرده اند. تا با استفاده از پل شیفتر در دور موتور دلخواه بتوانند دنده عوض کرده و از رانندگی لذت و هیجان کافی را ببرند.

نمایندگی شیفتر پدال پشت فرمان خودرو

 

مشاوره خرید و نصب:   09903997606              02632711817

کوئیک شیفتر نصب شیفتر پشت فرمان نحوه استفاده از شیفتر پشت فرمان سراتو شیفتر دنده شیفتر سانتافه چیست شیفتر پشت فرمان ۲۰۶ شیفتر فرمان چیست آموزش رانندگی با دنده پشت فرمان نحوه استفاده از شیفتر پشت فرمان سراتو نصب شیفتر پشت فرمان سراتو قیمت شیفتر پشت فرمان قیمت شیفتر پشت فرمان سراتو شیفتر پشت فرمان سراتو سایپا شیفتر پشت فرمان سانتافه شیفتر پشت فرمان ۲۰۶ قیمت شیفتر پشت فرمان سانتافه نحوه استفاده از شیفتر پشت فرمان سراتو قیمت دنده پشت فرمان قیمت شیفتر پشت فرمان 207 دنده پشت فرمان سراتو سایپا شیفتر سراتو پدل شیفتر سراتو شیفتر سراتو سایپا قیمت شیفتر دنده دنده پشت فرمان شیفتر سانتافه چیست شیفتر پشت فرمان ۲۰۶ نحوه استفاده از شیفتر پشت فرمان سراتو شیفتر دنده شیفتر پشت فرمان مزدا 3 نصب شیفتر پشت فرمان آموزش رانندگی با دنده پشت فرمان نمایندگی شیفتر پدال پشت فرمان خودرو نمایندگی شیفتر اتومات نمایندگی شیفتر جعبه فرمان

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید